Personligt

tisdag, september 23, 2008

je regrette rien

det va inte meningen att trilla dit. jag hade inte planerat det hela, det bara blev så. och jag antar att det är så det brukar gå till..
från början var vi bara kompisar, bra sådana. men när sex kom med i bilden förändrades saker och ting. i början va allt bara bra, vi hängde, knullade och skrattade hej vilt. det var april -07. mot sommaren började du förändras. du hamnade i en 'svacka' som vi snabbt tog oss ur, sen en till som va lite mer långdragen. jag antar att det hela hängde ihop med att våra känslor för varann förändrades. vi hade ju bestämt att den här relationen inte skulle sluta i att vi blev ett par. du ville ha det så. och jag med. trodde jag då.
sommaren -07 är en av dom värsta somrar jag varit med om när det gäller kärlek, sex, parförhållande och vänskap. knappt någon kontakt alls, bara korta sms. hösten kom och vi hittade tillbaks till varann. eftersom vår vänskap byggde på ärlighet så berättade du om henne, det där one-night-standet du hade under sommaren. det gjorde mig inget, för jag inbillade mig att du faktiskt inte var så viktig för mig. hösten gick och vintern kom. julen, nyår -07-08... du presenterade mig för ett par av dina bästa polare, vi va liksom ett. kompletterade varandra till 100% . du var som jag, fast man. jag var som du, fast kvinna. vi var varndras motpoler, pluspoler, minuspoler, men vi var aldrig ett par. så kom den natten feb -08 då jag bekände färg. då jag sa vad jag kände. då jag sa
- jag älskar dig...jag vet inte varför, men jag älskar dig .
det blev tyst en stund sen lutade du dig över mig och sa stilla...
- jag älskar dig också, men inte på det sättet.
du kunde lika gärna ha slagit mig i magen, så ont gjorde det. det hade varit bättre om du inte sagt nåt alls, för jag hade inte förväntat mig ett jag älskar dig tillbaka, jag förväntade mig ingenting av dig.
hur som helst så var det då vi tog upp ämnet första gången. då jag bekände färg.
och jag ångrar mig inte

jag ångrar ingenting

4 kommentarer:

Tillsammans-bloggen sa...

Vet du vad min "sån kille" sa när jag sa efter jordens bästa sex att jag var lite kär i honom?
Nej usch, så får du inte säga.

Vad är det för fel på dom?

mysecretlife sa...

Ja precis...vad är det för fel på dom?
Min sa ganska tidigt ;jag vill inte ha nån jobbig kärlek, då lägger vi ner..
Gissa om jag va nervös när jag kläckt vad jag kände...men...sagt va sagt...det fick bära eller brista !!

brinna eller försvinna sa...

Aj, fy, helvete vad ont det svaret gör.

mysecretlife sa...

Mmm...det gör ju det..