Personligt

onsdag, oktober 22, 2008

Jo tack,det är bra...

Finns det nåt värre än när man söker kontakt och frågar hur e läget? Och får till svar Jo tack, det e bra.
Ingen motfråga. Det sårar mig att man bara duger när det vankas fylla.
Bara när han är full.
Bara när det passar fanskapet.
Ja, jag kallar honom så, trots mina känslor, för jag har nämligen kommit underfund med att jag oftare är arg och besviken på honom än vad jag är glad över att han finns...

Återigen har vi kontakt och återigen mår jag piss !
Så varför gör jag så här?
Varför tillåter jag mig styras?

Jag försökte verkligen att låta bli. Jag ville inte träffa honom igen. Inte på det sättet som var. Men han vet att jag känner mig halv utan kontakten med honom. Han vet så väl vilka knappar han ska trycka på! Och han gör det. Ideligen. I helgen sågs vi efter det att han ringt och sagt sina vanliga jag saknar dig och jag älskar dig. Och han fick sin vilja igenom igen. Det är precis som om hela mitt liv runt om mig stannar när han hör av sig och spottar ur sig sina ynkelskrynkel skäl till att vilja ha mig i sitt liv. Jag sa
visst, vi kan ses, men no sex. blir bara trubbel och jag vill inte förlora dig som vän
Jomen tjena !

When will I ever learn?

5 kommentarer:

brinna eller försvinna sa...

Klandra inte dig själv! när någon man är svag för lockar är det faan så svårt att säga nej. Jag har inget bra råd att ge dig, då jag alltidalltid gjort som du i det här fallet, och kan inte föregå med gott exempel. Men jag tänker på dig och hoppas du är ok! Försök göra små saker som peppar, ta en promenad i höstsolen, fika med en vän, gör vad du kan för att styra tankarna bort från honom, om så bara för en kort stund.

Tillsammans-bloggen sa...

Men jag kan ge ett råd (som jag inte själv följer men jag kan ge det ändå). Försök att säga det du menar istället för "hur är läget?". En man får en fråga. En man svarar på frågan. Enkel man-matte. Sen kan vi tycka att han ju borde kunna förstå ett och annat men.. en fråga om läget är en fråga om läget.

Jag förstår också så väl dig. Jag har gjort (gör?) precis likadant och får samma sak. Vi tror att det ska följa en fråga, sen en till, sen ska vi komma in på this&that och..ja.. på den vägen vill vi gå.

Vill vi veta läget så frågar vi om det. Vill vi veta något annat så måste vi fråga om något annat. :) Så.

Tusen kramar!

Tillsammans-bloggen sa...

Heter han G? Låter som min fd.

mysecretlife sa...

Nä, inte G... han heter 'R'

Tillsammans-bloggen sa...

phu.. eller vänta. Då finns det alltså fler såna dårar. Anticimex? :)