Personligt

fredag, december 19, 2008

Om Du verkligen älskade Mig skulle Du vara hos Mig
Om Du verkligen ville ha Mig skulle Du komma efter Mig

Du ringer aldrig när Du är nykter. Du säger aldrig att Du älskar Mig när Du är nykter. Faktum är att Du aldrig gör eller säger ömma saker när Du är nykter.

Varningslampa? Ja, jag tror så.

Jag sa till Din bästa polare att jag börjat tröttna. Tröttna på att Du är som Du är. Tröttna på att följa Dina minsta fingervinkningar.
Jag tror att han berättade det för Dig.

Det är när Du kommer på Dig själv med att känna mer för Mig än Du bestämt Dig för, som Dina nycker startar. Det är efter långa underbara timmar i varandras sällskap, då Du säger att Du älskar mig, då Du säger att jag är bäst, då Du säger kan inte vara utan mig, som Du plötsligt förändras och vill träffa andra.

Som jag sa
Jag har tröttnat. Nu är det bara en tidsfråga innan jag överger Ditt sjunkande skepp och lämnar Dig åt Ditt öde. Du skulle bara våga komma gråtandes och ångra Dig då. Ha! Jag kommer att göra valet åt Dig. Bra va? Så slipper Du!

Inga kommentarer: