Personligt

lördag, december 27, 2008

Snart så

Snart är 2008 över. Thank God!!

Jag har aldrig någonsin kämpat så mycket med mig själv, mina känslor och mitt förnuft som jag tvingats göra under 2008. Kämpat med näbbar och klor för att inte drunkna i den djupa brunnen som jag av misstag hamnade i. Det hela kom som en överraskning för mig. Jag trodde inte att det var möjligt att hamna här. Jag trodde inte jag var kapabel att älska så grymt hårt och brutalt som det har visat sig att jag gör. Jag vill inte göra om det. I want some peace.

Jag har lärt mig så otroligt mycket om mig själv, och äntligenäntligenäntligen vågar jag ställa krav. Jag har kommit till den punkten där jag insett att mina framtida känslor inte styrs av Dig, utan av Mig. Det känns befriande.

2009 kan bara bli bättre. I alla fall när det kommer till den känslomässiga biten.

Inga kommentarer: